مقایسه خودروهای چینی با کره‌ای+ کدام یک بهتر است؟

  • آیا خودرو چینی ارزش خرید دارد یا خودرو کره‌ای؟
  • لوازم یدکی کدام یک از دو خودرو چینی یا کره‌ای در دسترس‌تر هستند؟
  • خودرو کره‌ای برای سرمایه گذاری بهتر است یا خودرو کره‌ای؟

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید خودرو جدید خریداری نمایید و هنگام انتخاب و خرید ماشین، حساسیت بسیاری دارید و تمامی جوانب امر را برای خرید ماشین در نظر می‌گیرید، از این رو، لازم است راجع به انواع خودروها، اطلاعات کامل‌تری داشته باشید. از این رو، در ادامه این مطلب از یکتا یدک به بررسی و مقایسه خودروهای چینی و کره‌ای می‌پردازیم.

خودروهای چینی

خودروهای چینی - یکتا یدک

خودروسازان چینی به سرعت در حال رشد و پیشرفت هستند و همواره محصولات جدید را با تکنولوژی بالا، عرضه می‌دارند. برخی معتقدند که خودروسازان چینی فاصله زیادی با سطح خودروسازی در کره یا ژاپن دارند اما برخی از خودروسازان چین، سطح محصولات خود را با محصولات کره یکسان می‌دانند.

برخی از شرکت‌های خودروسازی در چین شامل شرکت دانگ فنگ، گروه فاو، شرکت بایک، گروه چانگان، گروه جیلی، گروه گریت وال، گروه برلیانس، گروه چری و.. که همگی از شرکت‌های بزرگی هستند که بسیاری از محصولات این شرکت‌ها در کشورمان مشاهده می‌شود. در حال حاضر به دلیل قدرت خرید پایین، کیفیت خودروهای چینی به نسبت خودروهای تولید داخل و.. استقبال خوبی از خودروهای چینی می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی خودروهای چینی

از جمله اساسی‌ترین ویژگی‌های خودرو چینی، آپشن‌هایی است که بر روی خودروها قرار می‌دهند. این موضوع جدا از اینکه بسیار جذاب و لذتبخش است، در بسیاری از خودروهای خارجی دیده نمی‌شود. از این رو خودروهای چینی طرفداران بسیاری دارد.

شاید برای شما جالب باشد:  کاتالیزور اگزوز چیست؟

ارزانترین خودرو چینی

به دلیل قیمت بالایی که برخی از خودروهای خارجی دارند، سبب شد تا چین تصمیم به تولید خودروهای ارزان قیمت  بگیرد. خودروهایی که برخی براین باورند که از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است و برخی دیگر خودرو چینی ارزان را دارای کیفیت و مناسب می‌دانند.

ورود خودرو چینی ارزان با ام وی ام 110 آغاز گردید که به لحاظ ابعاد کوچکش، توجه بسیاری از خانم‌ها را به سمت خود جلب نمود. سواری نرم، امکانات ساده و ظاهر جم و جور سبب شد تا این خودرو به عنوان ارزان‌ترین خودرو چینی تعیین گردد.

باکیفیت‌ترین خودرو چینی

ماشین‌های چینی به دلیل فاکتورهایی همچون طراحی جذاب کابین، امکانات و آپشن‌های موجود در این خودروها که آسایش راننده و سرنشینان را فراهم می‌نماید، طرفداران بسیاری دارد. در این میان از باکیفیت‌ترین خودروهای چینی می‌توان به برندهایی همچون ام جی، آریزو، جک، هایما و.. اشاره نمود که در ایران توانسته‌اند بازار خوبی داشته باشند.

پس از اینکه خودروهای جک به ویژه جک S5  از بازار بسیار خوبی بهره‌مند شد، شرکت ایران خودرو، خودرو چینی دیگری به نام هایما وارد کرد که توانست نظر مشتریان بسیاری را به خود جلب نماید.

بدترین خودروهای چینی

علی رغم اینکه کشور چین خودروهای بسیاری را تولید و عرضه نموده است که مورد توجه بسیاری از افراد نیز قرار گرفته است، اما در این میان برخی از خودروهای چینی نیز دارای کیفیت بسیار پایینی هستند و عرضه این محصولات، سبب شده است تا موج نارضایتی نسبت به برخی از این خودروهای چینی گردیده است.

شاید برای شما جالب باشد:  بهترین خودروهای چینی تا ۷۰۰ میلیون

برخی از خودروهای کیفیت پایین، ام وی ام 315 سدان است که به دلیل کیفیت پایین فروش خوبی نداشت. فیس لیفت این خودرو نیز به دلیل عدم تفاوت آنچنانی، از فروش خوبی برخوردار نگردید.

محصولات لیفان نیز از دیگر محصولات دارای کیفیت پایین است اما با این وجود از بازار بهتری به نسبت ام وی ام دارد. انواع خودروهای لیفان اعم از ایکس 50 دنده ای و اتوماتیک، 620، ایکس 60 دنده‌ای  و اتومات، 820 و ایکس 70 اتومات به عرضه مشتریان رسیده است.

خودروهای کره‌ای

یکی از قدیمی‌ترین خودروسازها، کره جنوبی است که محصولات آن در ایران نیز از طرفداران بسیاری برخوردار است. برخی از شرکت‌های خودروسازی کره‌ای می‌توان به سانگ یانگ موتورز، دوو موتورز، جی ام موتورز، پروتو موتورز و.. اشاره نمود. خودروهای تولید شده در این شرکت‌ها، از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند و آپشن‌های جذابی دارند.

ویژگی‌های ماشین‌های کره‌ای

خودروهای کره‌ای در ایران طرفدار بسیاری دارند دلیل این امر، کیفیت مطلوب ساخت، تنوع آپشن، رفاهی و ایمنی بسیار خوب و قیمت مناسب است که در مقایسه با مدل‌های آلمانی و فرانسوی، افراد همچنان کشش و تمایل به خرید خودروهای کره‌ای دارند.

محصولات کره‌ای در بازار، یکی از بهترین گزینه‌های انتخابی بازار هستند اما با توجه به افزایش بی رویه قیمت‌ها، بسیاری از افراد امکان خرید ماشین‌های کره‌ای را ندارند.

در مدل‌های جدید خودروهای کره‌ای، پیشرفت بسیاری به نسبت مدل‌های گذشته مشاهده می‌شود و همین امر یکی از دلایل افزایش قیمت می‌باشد.

مقایسه خودروهای چینی با کره‌ای

مقایسه خودروهای چینی با کره‌ای- یکتا یدک

همانطور که ذکر نمودیم، پیشرفت چینی‌ها را در زمینه خودروسازی نمی‌توان انکار نمود، این خودروها در بازار جهانی بسیار مورد توجه قرار گرفته است اما در مقابل صنعت خودروسازی کره به نسبت چین از قدمت بیشتری برخوردار است و در ادامه به برخی از ویژگی‌های مقایسه خودروخای چینی با کره‌ای می‌پردازیم.

شاید برای شما جالب باشد:  8 دلیل تقه زدن خودرو که باید بدانید

هزینه نگهداری

خودروهای کره‌ای به نسبت خودرو چینی از قطعات باکیفیت‌تری برخوردار هستند از این رو، از ماندگاری و طول عمر بالاتری به نسبت خودروهای چینی برخوردار می‌باشند. هزینه تعویض و نگهداری قطعات چینی و کره‌ای چندان فرقی ندارد.

استهلاک

به دلیل اینکه خودروسازان کره‌ای، ماشین‌های بادوام و ماندگار را تولید می‌نمایند، در نتیجه خودروها از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و استهلاک پایین‌تری به نسبت خودروهای چینی دارند. به دلیل اینکه خودروهای چینی بر روی تعدا خودروهای بیشتر و کسب سود بالاتر تمرکز دارند، این خودروها کیفیت پایین‌تری نیز خواهند داشت.

امنیت

خودروهای کره‌ای از امنیت و ایمنی بالایی برخوردار هستند به نحوی که تست‌های ایمنی را با موفقیت سپری کرده‌اند. خودروهای جدید چینی نیز به دلیل ایمنی از رتبه مناسبی برخودار می‌باشند و در بازار جهانی نیز مورد تایید قرار گرفته‌اند.

جمع بندی

اینکه خودرو چینی بخرید یا کره‌ای کاملا به سلیقه و اولویت‌های شما وابسته است اما به طور کلی، خودروهای کره‌ای از خودروهای چینی پیشرفته‌تر می‌باشند و در صورتی که نگرانی از بابت هزینه نداشته باشید، برحسب مشخصات فنی و آپشن‌ها، انتخاب خودرو کره‌ای بسیار مناسب‌تر است.

به منظور تهیه و خرید لوازم یدکی انواع خودروهای چینی می‌توانید با کارشناسان مجموعه یکتا یدک در ارتباط باشید و لوازم یدکی و قطعات دارای کیفیت را با قیمت مناسب دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *