تفاوت خودرو بسترن B30 با B50، بررسی مشخصات، مزایا و معایب

در ایران، گروه خودروسازی فاو را با برند نه چندان نام آشنای بسترن می‌شناسیم، برندی که تحت مالکیت شرکت چینی است. شرکت خودروسازی فاو، انواع محصولات از قبیل وانت، سواری، کامیون و.. را تولید می‌کند که در ایران توسط گروه بهمن مونتاژ و عرضه می‌گردد.

دو خودرو برند بسترن B30 و بسترن B50 از جمله محصولات این شرکت چینی است که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارد که در این مطلب از وب سایت تخصصی یکتا یدک به بررسی کامل این دو می‌پردازیم.

تفاوت بسترن B30 و بسترن B50  به لحاظ طراحی

تفاوت بسترن b30و بسترنb50 در طراحی- یکتا یدک

نحوه طراحی این دو خودرو چینی که توسط شرکت ایتال دیزاین انجام شده است، به نحوی است که بیشتر به ظاهر خودرو توجه نموده‌اند. استراتژی طراحی این دو خودرو، با الگو گرفتن از بسیاری از خودروهای معروف و محبوب جهان است. این امر در اکثر خودروهای چینی به چشم می‌خورد.

در طراحی نوع پلتفرم بسترن B30 از پلتفرم فولکس واگن الهام گرفته است اما نوع طراحی بسترن B50  برپایه مزدا 6 است.

بسترن B50 یک سدان است که توسط قدیمی‌ترین کمپانی تولید کننده خودرو در چین ساخته شده است. این خودرو در سال 2008 در پکن چین به نمایش درآمد و در سال 2009 وارد بازار جهانی گردید. این خودرو با همکاری شرکت مزدا تولید گردیده است.

شاید برای شما جالب باشد:  تست خرابی باتری خودرو

در فضای داخلی این دو خودرو نیز، نحوه طراحی گروه ایتال به چشم می‌خورد. اصل سادگی به شکل بسیار پر رنگی به کار گرفته شده است اما این سادگی از جذابیت پایینی برخوردار است همانند داشبورد ساده، رنگ بندی نه چندان جذاب و..

در خودرو بسترن B30، به دلیل فاصله محوری کوچک، فضای کمتری برای سرنشینان فراهم شده است. در حالیکه در خودرو بسترن B50، فضای کافی برای 5 سرنشین وجود دارد.

مقایسه و تفاوت خودرو بسترن B30 با بسترن B50 به لحاظ قدرت موتور

قدرت موتور این دو خودرو، باتوجه به قیمت آن، چندان قانع کننده نمی‌باشد. بسترن B30 یک پیشرانه 1.6 لیتری، 4 سیلندر دارد که دارای قدرت 107 اسب بخار می‌باشد. در مقابل بسترن B50، از قدرت 102 اسب بخار و پیشرانه 4 سیلندری 1800 سی سی برخوردار است که صفر تا صد را در 12 ثانیه پر می‌کند و سه ثانیه از بسترن B30 جلوتر است.

هر دو مدل، جعبه دنده گیربکس اتومات 6 سرعته دارند که برای رانندگی در شهر مناسب است اما در مسیرهای ناهموار و کوهستانی چندان مناسب نیست.

مقایسه و تفاوت خودرو بسترن B30 با بسترن B50 به لحاظ مشخصات فنی

در هر دو خودرو بجای تسمه تایم از زنجیر استفاده شده است که خود یک مزیت محسوب می‌گردد. شایان ذکر است که در نمونه‌های اول، موجب سروصدا می‌گردید که در نمونه‌های مونتاژ بعدی، سیستم کاهش سر و صدا سبب شد تا این مشکل برطرف گردد.

خودرو بسترن در مقایسه با دیگر رقبای چینی خود، از ارزش خرید بیشتری برخوردار است. خرید خودرو بسترن B30 برای جوانان مناسب‌تر است و بسترن B50، برای میانسالان مناسب است.

شاید برای شما جالب باشد:  مقایسه خودرو بسترن B50 با B50f

تفاوت خودرو بسترن B30 با بسترن B50 به لحاظ امکانات رفاهی

تفاوت بسترنb30و بسترن b50 در امکانات رفاهی- یکتا یدک

بسترن B50 از امکاناتی همچون چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ جلو هالوژن، فرمان هیدرولیک دارای دکمه‌های کنترلی، تهویه مطبوع، صندلی برقی 6 حالته، آینه جانبی برقی، سانروف، سیستم پخش با قابلیت اتصال فلش و سی دی را دارد که در مقایسه با سایر رقبا، چندان رضایت بخش نبوده است. در مقابل بسترن B30 در صدد جبران برآمده است و امکاناتی همچون دی لایت، اتولایت، فرمان برقی دو حالته، مانیتور 7 اینچی لمسی، سیستم صوتی مجهز به بلندگو، مسیریاب، تهویه دیجیتال، ایزوفیکس صندلی، توانسته است رفاه بیشتری را برای سرنشینان فراهم نماید.

تفاوت خودرو بسترن B30 با بسترن B50 به لحاظ ایمنی

هر دو خودرو بسترن در تست ایمنی چینی، موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی شدند. در بسترن B50، به لحاظ ایمنی، دارای 2 کیسه هوا راننده و سرنشین، کمربند ایمنی، کروز کنترل، سیستم هشدار پارک عقب، سیستم ترمز abs و توزیع نیروی ترمز به کار رفته است.

در مقایسه، بسترن B30 قدرتمندتر عمل نموده است و از ویژگی‌هایی همچون کنترل ایستایی در شیب، کنترل کننده کشش و پایداری، دوربین دید عقب، نمایشگر خطوط کمک پارک، ترمز کمکی و..برخوردار گشته است.

در این مطلب از مجله تخصصی یکتا یدک، سعی نمودیم تا با ذکر تفاوت‌های بسترن B30 و بسترن B50 به شما در انتخاب صحیح‌تر و اصولی‌تر، کمک نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *